Hemmafru skall jag bli!

Nej inte riktigt heheh ;b men kommer ju snart sköta eget hushåll...hur ska detta gå undrar jag :s haha. imorn kanske vi får nyckeln till lägenheten och då vill jag börja direkt med att bära in lite saker och kanske ev städa runt lite innan resten ska in :b
jag längtar att bo själv men idag nyss satt jag och mamma och gick igenom (fast hon överdriver mycket för att hon egentligen inte vill att jag ska flytta) många saker som försäkringar, elbolag, matkonsumtionen m.m haha. hon utelämnade ingenting för det där var bara hälften av vad hon drog upp. men jag vet att vi kommer klara det för att bo kvar hemma -DET pallar jag då icke någe mer!!

Igår hade jag körlektion och det kändes bra, har teoriprov och uppkörning snart (har bokat -hjälp) men det gjorde mycket att han inte var lika gnällig som förra gången, denna gång var han på bra humör och tyckte att det gick bra så woho för det :)
men det som svider hårt är att en ny lag fr.o.m 1a april har trätt in som gäller i hela Sverige, den säger att man måste gå en riskutbildning som kostar 700 kr för en ca 2 timmars kurs, om alkohol och droger, innan uppkörningen. Nog förstår jag att den behövs, och speciellt då rattfylleri har ökat så häftigt under dessa år men 700 kr? tror de att jag är rik eller >:/ fy och tvi för det säger jag då... känns inge kul..känns inte kul alls då det finns så många andra saker jag vill lägga 700 kr på just nu. Men jag får ta det som det är och inse fakta. men ändå (BLÄ)

Nu är jag i sävast men ska snart ta bussen in till stan...är spyless på att plugga matte nu (fast jag erkänner att jag förstår mer nu då jag sitter minst 1 gång om dan hemma med den)


SES !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0